alusõpioskusi (baasoskusi) – lugemis- ja
kuulamisoskus;
tunnetuslikke
õpioskusi – tunnetuse tahtelise juhtimise oskusi (tähelepanu,
mälu ja mõtlemise aktiviseerimise oskusi ja keskendumisoskusi)
Iseseisva töö tegemiseoskust.
Arvuti kasutamiseoskust.
Arvuti kasutamiseoskust.
Tegevuskava
Aine: Eesti keel 2. klass
Tunni teema: Võõrsõnad
Tunni teema: Võõrsõnad
Tegevuse eesmärk:
Õpilane teab, et võõrsõnad algavad g, b, d-ga.
Õpilane teab, et võõrsõnad algavad g, b, d-ga.
Õpilane teab, et eesti keele sõnad algavad k, p, t-ga.
Õpilane tunneb ära 16 õpitud võõrsõna ja seletuse.
Õpilane tunneb ära 16 õpitud võõrsõna ja seletuse.
Õpilane oskab ühendada võõrsõna ja seletuse.
Õpilane oskab avada keskkonna Learningapps ja Quizizz.
IKT vahendid: Arvutiklassis 15 arvutit ja 12 sülearvutit, internet, dataprojektor.
Tegevuse põhjendus:
IKT vahendid: Arvutiklassis 15 arvutit ja 12 sülearvutit, internet, dataprojektor.
Tegevuse põhjendus:
Kasutan tunni
häälestamiseks Powerpointi pilti, mis on antud postituse alguses. Seejärel Learningapps.com keskkonnas võõrsõnade mängud:
võõrsõnade ja seletuste vastavusse seadmine http://LearningApps.org/watch?v=pr52adamt15 ning sõnasegadik http://LearningApps.org/watch?v=picwdijs215 .
Õpilased saavad valida kumma mängu nad läbi
mängivad. Kiiremad võivad läbi teha mõlemad. Keskkonnas Quizizz.com teevad
õpilased seejärel kontrolltöö. Tunni lõpuosas saavad võimekamad õpilased
iseseisvalt tutvuda uue teemaga k, p, t s-i ja h kõrval keskkonnas learningapps
http://LearningApps.org/view631461 ja
vähem võimekamad korrata vanu õpitud reegleid http://LearningApps.org/watch?v=pbk390xak15 .
Tegevuse kirjeldus ja
selle põhjendus:
Oleme eelnevalt võõrsõnu
vihikusse kirjutanud ja õpilased on Learningapps keskkonnas harjutanud vastava teemalisi mänge. Üks kord
nädalas õpib 2.b klass arvutiklassis ja siis on kõik tegevused seotud arvutis
olemisega.
Tunni alguses näitab
õpetaja seinale ühe slaidi. Õpilased peavad arvama, miks on slaidil just
sellised pildid (võõrsõnad). Püütakse ühiselt meelde tuletada nende sõnade
õigekirja. Õpilased avavad arvutites Learningapps.com ja mängivad veel
meeldetuletamiseks mängu võõrsõnadega „vastavusse seadmine“. Samal ajal on
õpetaja avanud Quizizz keskonna kontrolltöö tegemiseks, et õpilased saaksid koodiga
sisse logida. See keskkond on õpilastele parem sellepoolest, et iga õpilane
saab küsimustele vastata omas tempos. Ta ei pea muretsema, et aeg saab
vastamiseks otsa ja teised ootavad tema pärast. Kui viimane õpilane on vastanud,
sulgeb õpetaja kontrolltöö ja tulemused on automaatselt eelist kätte saadavad.
Õpilased, kes lõpetavad varem avavad jälle Learningapps.com, et mängida
(õppida) iseseisvalt uut teemat k, p, t s-i kõrval ning korrata eelnevalt
õpitud reegleid. Learningapps keskkonna mängud on erilised sellepoolest, et
õpilane nagu mängiks oma arvates, kuid tegelikult õpib.
Tegevus ülevaatlik ja tänan linkide ja illustreeriva materjali eest.
VastaKustuta