Minu tegevus
toetab antud tunnis järgmisi õpioskusi:
alusõpioskusi
(baasoskusi) – lugemis- ja kuulamisoskus;
tunnetuslikke
õpioskusi – tunnetuse tahtelise juhtimise oskusi (tähelepanu,
mälu ja mõtlemise aktiviseerimise oskusi ja keskendumisoskusi)
Iseseisva
töö tegemiseoskust.
Arvuti kasutamiseoskust.
Arvuti kasutamiseoskust.
Tegevuskava
Aine: Eesti
keel 2. klass
Tunni teema: h sõna alguses
Tunni teema: h sõna alguses
Tegevuse
eesmärk:
Õpilane teab, õpitud h-ga algavaid sõnu ja nende seletusi.
Õpilane teab, õpitud h-ga algavaid sõnu ja nende seletusi.
Õpilane
teab, õpitud h-ta algavaid sõnu ja nende seletusi.
Õpilane tunneb ära 17 õpitud h-ga ja h-ta sõna ning seletuse.
Õpilane tunneb ära 17 õpitud h-ga ja h-ta sõna ning seletuse.
Õpilane
oskab ühendada sõna ja seletuse.
IKT vahendid: 27 tahvelarvutit, internet, TV.
Tegevuse põhjendus:
IKT vahendid: 27 tahvelarvutit, internet, TV.
Tegevuse põhjendus:
Tunnis
toimub h-ga ja h-ta sõnade kohta kontrolltöö Quizilet keskkonnas. Eelnevalt on
samas keskkonnas õpitud ja läbi harjutatud erinevad õppeharjutused. Quizleti
keskkonnas sooritavad ka õpilased testi. Testi on võimalik diferentseerida,
võttes testi ülesannetest maha ise sõnade kirjutamise. Õpilane saab teha ainult
valikvastustega. Samas võimaldab keskkond ülesandeid vähemaks võtta. Keskkond
on õpetajale abiliseks, kuna näita testi lõpus protsendi, kuidas on töö läinud.
Teiseks näitab ära ka õiged ja valed vastused. Kui õpilasel on test läinud
kehvasti, siis on võimalik teha uuesti, kusjuures keskkond muudab alati testis
sõnade järjekorda, sõnade asetust. Testi saab teha lingil https://quizlet.com/110782866/test.
Tegevuse
kirjeldus ja selle põhjendus:
Tunni häälestamiseks kasutan PowerPoint esitluse
pilti. Esitan küsimusi: Mis on pildil ülearu?, Mille poolest see ei sobi
pildile? Seejärel lasen õpilastel korda mööda pildilt sõna öelda, et kaaslane
saaks selle tahvlile kirjutada.
Selgitan õpilastele, tunni eesmärgid, et toimub
hindeline arvestus Quizleti keskkonnas ja õpilane ei või keskkonda enne
sulgeda, kui on õpetajale oma tulemuse ette näidanud. Selleks annab õpilane
käega märku, et õpetaja saaks tulemuse ülevaadata ja kirjapanna. Vajadusel
soovitada test uuesti teha.
Meelde tuletamiseks mängivad õpilased Learningapps
keskkonnas mängu h sõnade ja seletuste sobitusvõre http://LearningApps.org/view1235780.
Õpilased avavad meie klassi kodulehe (lilianaklass.blogspot.com.ee), et sealt
minna lingikogust otse vajalikele ülesannetele.
Kuus õpilast, kes käivad kaks korda nädalas kõneravis,
saavad teha lihtsama variandi testist, kus ei pea ise sõnu seletama, vaid kõik
on valikvastustega. Seda saab korraldada linnukese eemaldamisega sõna „written“
eest ja teine lihtsustamine seisneb sõnale „definition“ osutada ning õpilane
saab harjutuse, kus h-ga ja h-ta sõnale tuleb leida seletus. Ülejäänud
õpilastel on need mõisted ja seletused läbisegi ning ka ise tuleb sõnu
kirjutada.
Õpetaja käib klassis ringi, et fikseerida õpilaste
tulemused.
Quizleti keskkonna miinusekson see, et kõik ülesande
käsklused on inglise keelsed. Õnneks kasutavad ka inglise keele õpetajad sama
keskkonda sõnade õppimiseks, nii et kõigile on tegelikult asi tuttav.
Tunni lõpus testi valmis saanud õpilased hakkavad
töövihikust lahendama lisaülesannet, mis on õpiku 1. osa meeldetuletav ja
kordav ristsõna.
Tegevus väga põhjalik ja ülevaatlik.
VastaKustuta